MBSR training

 

Praktisch

De MBSR training bestaat uit 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2,5  uur en een stiltebijeenkomst. Tijdens de de training komen verschillende onderwerpen aan bod:

  • stress
  • aandacht
  • omgaan met grenzen
  • communicatie.

We oefenen om met een niet-oordelende aandacht stil te staan bij wat er zich van moment tot moment in ons aandient. Ook als er kritiek is, oordelen, onrust, angst, ontevredenheid…

Met elke deelnemer wordt een afspraak gemaakt voor een kennismaking.
In dit gesprek kunnen  we tevens onderzoeken óf de training aansluit bij verwachtingen van de deelnemer. Dit gesprek is kosteloos en vrijblijvend. Een na-gesprek is ook mogelijk.

We maken gebruik van verschillende werkvormen

  • Begeleide aandachtmeditatie
  • Eenvoudige lichaamsoefeningen
  • Aandachtsoefeningen om het gewaarzijn in het dagelijkse leven te vergroten
  • Achtergrondinformatie over onder andere stress, aandacht, omgaan met grenzen en communicatie
  • Observatieopdrachten
  • Ervaringen uitwisselen in de groep

Bij de MBSR training hoort een werkboek en cd’s waarop begeleide oefeningen staan, dit ter ondersteuning bij het oefenen thuis. Om voldoende resultaat te hebben van de training is het nodig dat er gedurende de acht weken van de Mindfulnesstraining thuis ongeveer 1 uur per dag wordt geoefend.